2009. december 26., szombat

Nálunk a karácsony!

Kissé furcsa volt a 20 fokos meleg és sajnos a hó se jól időzitett, éppen elolvadt karácsonyra.

A fa, végül a tervekhez képest, fehér-rózsaszin-ezüstbe öltözött. Mivel a diszek mennyiségéhez képest nagy a fa, Szepy ötletét megfogadva, mézeskalácsos kompozíció lett.


Olyan szépek lettek és nagyon jól néztek ki együtt, a finom légies gömbökkel, a fehér csillámos pillangóval,(ami a csúcsról készült elrepülni) és a többi gyönyörűséggel. Sajnos a képek nem adják ki a valóságos színeket.


Egy valamivel nem számoltam, mégpedig a kutyákkal, pontosabban Gigivel, Az első adandó alkalommal (amikor nem figyeltünk) lezabálta a mézes díszeket a fa aljáról, csak a szalag maradt, vagy egy kis csonk,amikor rajtakaptuk. Így az alsó régiót muszáj volt lekopaszítani.








Aztán amikor az egyik gasztroajándékról is leette a névtáblát, már csak röhögni tudtam. Csináltam gyorsan egy újat az ajándékozottnak.





Gasztroajándék készült minden családtagnak, ki mit szeret. A kollegáknak barátoknak is kedveskedtem finomságokkal.
Készült vanilia kivonat. Szepyke jovoltából hozzám került egy csomag vanilíarúd. De nem az a kiszáradt kóró, amit itthon lehet kapni aranyárban, hanem friss, duci,hatalmas, eszméletlen illatú. Ezekből lett a vanilía kivonat, vanilíás cukor és a sütik is ebből készültek. Még mindig maradt belőle, rájárok szaglászni.

Itt éppen vodkában fürdenek


A sajt imádó bandám házilag készült sajtot kapott, de ez is jellemző ( a garázsban hűsőltek és a második nap érkezettek, egyszerűen nem kapták meg, mert elfelejtkeztem róla). Bocs Dugóék!!! Pótóljuk a lemaradást.

Frissen fejt, házi tehéntejből, kb egy hét alatt készült el. Még puha, kenhető piritósra, vagy ala natur is finom. A próba adag gombóckáit, secc perc kiettem a hütőből.
Izesíteni izlés szerint lehet,  nálam snidlinges és fokhagymás lett. Olívaolajban várják, hogy elfogyasztodjanak.




Süticsomagot a kollegák is kapták. Kis hóemberes tálkát vásáróltam és abba pakoltam a különböző  finomságokat.

  névtábla is került rájuk








Azt hiszem mindenkinek tetszett és ennek én nagyonnagyon örülök!

Következő ajándék: Diót és mandulát szárazon kissé megpirítottam, majd mézes vajban átforgattam. Ezután kerültek bele a különböző izesítésű kristálycukorba hemperegni.
Egy adag gyömbéres, egy chilis és egy, csak karamelizált lett.



1 megjegyzés:

  1. Nagyon ötletes ajándékokat találtál ki, ügyes vagy!

    Giginek is gratulálok, ügyes kutya :)
    Az uram leejtette az adventi koszorút, eltört, így már az enyémek is megkapták a mézes adagjukat.

    VálaszTörlés