2009. december 20., vasárnap

Behavaztunk

Napsütéses, nagyon hideg reggelre ébredtünk és akkora a hó, hogy ilyet már nagyon régen láttam. Jó 20cm hó esett, a feltámadt szél pedig rendesen felhalmozta a kertben. van ahol térdig ér. Gigi csak úgy tud közlekedni, ha utat vágunk előtte és még igy is viccesen ugrándozik.


Azt hiszem a mai program egyik része a hólapátolás lesz, hogy ki tudjak állni a kocsival a garázsból.



Tegnap Jamie féle karácsonyi almás pitét sütöttem. Improvizáltam, mert csak fél füllel hallottam az adást.

A lényeg, bolti vajas és rétestészta kell hozzá és muffin formában sül és valami kész, üveges almapürét használt Kb ennyi ami biztos, a többit magam találtam ki.

Az almát lereszeltem nagy lyukú reszelőn és rácsavartam 2 narancs levét. A héját is belereszeltem. A cukrot izlés szerint,kissé karamellizáltam és beletettem az almát. Addig pároltam amíg pépes állagú lett.

Ezután a diót megpörköltem és rusztikusra daraboltam ( ez Jamie kedvenc szava). Gesztenyét sütöttem és abból is daraboltam apróra. Mivel Cs nem szereti a diót, ezért készült gesztenyés változat is.

A vajastésztát felolvasztottam és kinyújtottam. Jó vastagon megkentem almás péppel, megszórtam fahéjjal. Az egyik felére a diót szórtam a másikra gesztenyét. Kettévágtam és feltekertem mind a kettőt. Majd 12 szeletre vágtam.

A muffin formát kivajaztam és a rétestésztával kibéleltem a lyukakat. Ebbe kerültek a tekercsek Vajjal átkentem, a dióst dióval, a gesztenyést, szeletelt mandulával diszítettem és jól megszórtam porcukorral.



Amikor megsült, óvatosan kiborítottam a formából és a kis batyukat letördeltem. Újra egy kis porcukor felhő és kész. Isteni lett, minden íz érződik és így együtt fantasztikus, advent utolsó vasárnapjára.



Sajnos Cs nem kóstolhatja meg, mert tegnap sikeresen megvárták a havazást, otthon kellett maradniuk, nem lett volna jó, ha az úton ragadnak valahol.

Azon már meg se lepődőm ,hogy az útkezelők nem bírnak a hóval.


2 megjegyzés:

  1. Rohadt havazás! Tegnap már kidühöngtem magam, még jó, hogy ezt csak ma láttam, hogy a kedvenc sütimről, az almáspitéről is lemaradtam!:(((
    Ma meg bezzeg hétágra sütött a nap... Mindegy, majd legközelebb megkóstolom, mert nagyon jól néz ki!

    Üdv: Én, aki Cs:)

    VálaszTörlés
  2. Elkutyultam a mélcímedet :(
    A túróspoginak nincsen receptje, illetve amennyi túró, annyi vaj, és annyi liszt. Ennyi. Ha minden 25 deka, akkor egy csapott evőkanál só. Apró kis pogikat szaggatok belőle, megkenem egy felvert tojással, megszórom kis sajttal és 200 fokon sütöm nem tudom mennyi ideig - szemmel tartom.

    VálaszTörlés