2009. november 14., szombat

Diós piskóta holdacskák

Ezt a receptet az első könyv gyűjteményemből szoktam sütni,amikor gyors, egyszerű és könnyű édességet akarok. Nagyon régen csináltam, most eszembe jutott és előszedtem újra. Már csak azért is, mert kiváncsi voltam, mikor vettem az első példányt a sorozatból.


1982-ben adták ki az első könyvet. Lajos Mari, Hemző Károly páros, 99 receptje 33 képpel, ami akkor nagyon izléses, jó receptekkel,  99 kemény forint volt.
 Ahogy megjelent a következő,- mert különböző ételcsoportonként adták ki- egyből megvettem, vagy megkaptam. Azt hiszem az összes példány mgvan. Pár éve még láttam az üzletekben, Nagyon sokat használtam, mert kezdőként azt szerettem ha kép is van az ételekről és könnyen érthető.

A holdas pikóta receptje, ahogy én csinálom:
Hozzávalók.
3 tojás
20dkg cukor
25dkg liszt
10dkg vaj
1dl tej
párcsepp vanilía aroma
1 sütőpor
1 marák dióbél
A tojássárgákat a cukorral és a vajjal habosra keverjük, majd hozzáadjuk a sütőporral elkevert lisztet, a tejet és az aromát
Jól kivajazott és lisztezett tepsibe simítjuk és megszorjuk diódarabokkal. 180'C-os sütőben megsütjük, tűpróbáig. kis holdakat szaggatunk belőle, de természetesen bármilyen formája lehet. A gyerekeim nagyon szerették, amikor kicsik voltak.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése