2011. június 13., hétfő

cseresznye

Megvolt a cseresznye szüret.
Esszük, tettem kimagozva a mélyhűtőbe, készült belőle pite és még jó, hogy Szepy írt egy bejegyzést az eper aszalásról, mert teljesen kiment a fejemből, hogy ősszel kaptam egy aszalót amit végre be lehet vetni.
Több féleképpen lehet a cseresznyét aszalni, kimagozva és a másik módszer, egész szemeket kezdünk szárítani, és pár óra múlva, amikor már nem folyik, akkor kimagozzuk és úgy aszaljuk tovább.
Hát én az utóbbit választottam, majd kiderül milyen sikerrel

A cseresznyés pite is nagyon jó lett.



Hozzávalók:
az alsó réteghez
-15 dkg liszt
-8 dkg margarin (olvasztva)
-5 dkg cukor
-1 tojás
-sütőpor
- fahéj
és annyi magozott cseresznye, ami beteríti a tésztát, én nem mértem meg
Az alapanyagokból összeállítjuk a tésztát és a forma aljába, szépen elsimítjuk
Ráhalmozzuk a cseresznyét, kicsit bele is nyomkodhatjuk.
Ezután készül a morzsás teteje:
-8 dkg liszt
-8 dkg cukor
-8 dkg margarin
-fahéj ízlés szerint

Morzsásra dolgozzuk a tésztát és rászórjuk  a cseresznyére.
Szép, ropogósra megsütjük. Isteni illata van ahogy a fahéj keveredik a cseresznyével.
Extrának jöhet rá, egy nagy gombóc vanilia fagyi


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése