2010. szeptember 20., hétfő

Aszalt paradicsom

Elkészült....Kevés lett nagyon, egy pici üvegbe tettem, bazsalikom levéllel oliva olajban. Nagy élvezeti értéke nem lesz, mert túl kicsi a koktél pari, nincs igazán ami megszáradjon.
Ez volt a próba üzemmód és tapasztalat szerzés.
Sokat utána is olvastam, hogyan, mit lehet és mit érdemes aszalni. Kár, hogy vége a legtöbb gyümölcs szezonjának és a szárításra szánt San Marzano paradicsomokat vödörszám dobtam ki, zölden és rohadtan.

A paradicsom aszalására, pedig nagyon készültam, direkt azért ültettem a SM fajtát,az olaszok is azt dolgozzák fel mindennek. Toszkánában a szabadban száritják, nagy mennyiségben.
Terveztem, hogy én is megpróbálkozom vele,de az idei nyarunk alkalmatlan volt erre. Amikor nagyon meleg volt, még sehol nem érett a paradicsom, azóta meg, nem volt normális idő, csak eső és pára. De azért ha sikerül vennem, jó áron, pár kilót, géppel fogok aszalni, legalább pár üveg legyen.

Na de majd jövőre, jön az eper, barack, meg egyebek....

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése