2009. december 11., péntek

Ólomüveg süti

Elkészült a következő tervezett süti.
Mát több gasztroblogger megsütötte, különböző receptek szerint. Én a mézes változatot választottam
Előző este elkészítettem a tésztáját és 1 napot pihent a hütőben.

A hozzávalók:

200 gr méz

150 gr margarin

250 gr porcukor

3 tojás

1 tk szódabikarbóna

3 kanál mézes füszerkeverék ( Kotányi)

750 gr liszt

Kell még töltetlen keménycukorka, amit jó apróra összetörtem. Előszőr mozsárban próbáltam, de sokkal hatékonyabb volt konyharuhában a húsklopfolóval  szétverni. Legalább jól  kiadtam a mérgem... a posta ma se lopta be magát a szivembe. De minden jó, ha jó a vége, ugye Szepyke?
Köszönöm itt is a sok munkádat!

Feleztem az adagokat, mert szerintem ennyiből rengeteg lesz. A féladag is 2 tepsiben sült meg. A 3 tojás felét, 1 nagy és 1 kicsi oldotta meg (Még jó, hogy több méretű tojást vettem. Be vannak méretezve, akár nők)
S-XL



A tésztát kinyújtjuk és formákat szaggatunk ki úgy, hogy a közepén lyuk legyen. Ebbe kerül az összetört cukor. Pár perc alatt megsül egy adag. Óvatosan leszedjük a sütőpapírról.




A családomnak üzenem, ne is pályázzanak rá Karácsonyig. Titkos helyen őrzöm.

Maradt valamennyi tészta.
Igy készült első mézeskalács fenyőfám, behavazva. Nem lett tökéletes, kicsit dől, kicsit vaskos, de az enyém.




1 megjegyzés: